Polityka prywatności

Polityka Prywatności sklepu internetowego Homus.pl

obowiązuje od 4 sierpnia 2025 r.

Niniejsza Polityka Prywatności wyjaśnia, w jaki sposób Sławomir Lech YOKA HOME Spółka komandytowa („Administrator”, „my”) gromadzi, wykorzystuje, udostępnia i chroni dane osobowe użytkowników sklepu internetowego Homus.pl („Sklep”). Dokument został przygotowany zgodnie z Rozporządzeniem (UE) 2016/679 („RODO/GDPR) oraz ustawą z 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych.

1. Administrator danych

Sławomir Lech YOKA HOME Spółka komandytowa

ul. Bruszewska 12, 03‑046 Warszawa, Polska

NIP 5243034007

REGON 541192905

e‑mail sklep@homus.pl

tel. +48 22 747 10 65

Nie wyznaczyliśmy Inspektora Ochrony Danych, ponieważ w świetle art. 37 RODO nie zachodzą przesłanki obowiązkowego powołania. Wszystkie pytania dotyczące przetwarzania danych prosimy kierować na powyższy adres e‑mail lub pocztowy (z dopiskiem „RODO”).

2. Kategorie przetwarzanych danych

  • Dane identyfikacyjne (imię, nazwisko, nazwa firmy, NIP)
  • Dane adresowe (ulica, nr domu, kod, miasto, kraj)
  • Dane kontaktowe (e‑mail, numer telefonu)
  • Dane transakcyjne (historia zamówień, płatności, reklamacji)
  • Dane księgowe (dane z faktur i paragonów)
  • Dane marketingowe (zgoda na newsletter, preferencje formularz newslettera)
  • Dane techniczne (adres IP, pliki cookies, identyfikatory urządzeń, logi serwera)

3. Cele i podstawy prawne

  • Zawarcie i wykonanie umowy sprzedaży, obsługa zamówień, reklamacji art. 6 ust. 1 lit. b RODO (umowa)
  • Wystawianie faktur, prowadzenie ksiąg rachunkowych art. 6 ust. 1 lit. c RODO (obowiązek prawny)
  • Obsługa płatności online i zapobieganie nadużyciom art. 6 ust. 1 lit. f RODO bezpieczeństwo transakcji, dochodzenie roszczeń
  • Wysyłka newslettera, komunikacja marketingowa art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda)
  • Marketing bezpośredni własnych usług (e‑mail, telefon, retargeting) art. 6 ust. 1 lit. f RODO rozwój działalności
  • Analiza statystyk korzystania ze Sklepu, optymalizacja serwisu art. 6 ust. 1 lit. f RODO ulepszanie funkcjonalności
  • Ustalenie, dochodzenie lub obrona roszczeń art. 6 ust. 1 lit. f RODO ochrona przed roszczeniami
  • Weryfikacja zgody opiekuna dla osób < 16 lat art. 6 ust. 1 lit. c + art. 8 RODO

Jeśli prosimy o dodatkową zgodę (np. na przesyłanie SMS), jej brak nie wpływa na możliwość złożenia zamówienia. Zgodę można wycofać w dowolnym momencie — nie wpływa to na zgodność wcześniejszego przetwarzania.

4. Odbiorcy danych

Dane udostępniamy wyłącznie w zakresie niezbędnym do realizacji celów z pkt 3:

  • Operatorzy płatności: Przelewy24
  • Firmy kurierskie i pocztowe: DHL, DPD, InPost, ORLEN
  • Dostawca hostingu: nq.pl sp. z o.o.
  • Dostawcy narzędzi marketingowych i statystycznych: Google Analytics 4
  • Organy publiczne gdy wymagają tego przepisy (np. US, UOKiK, sądy)

Z każdym procesorem podpisujemy umowę powierzenia danych (art. 28 RODO).

5. Transfer poza Europejski Obszar Gospodarczy

Niektóre z powyższych podmiotów (np.Google) mogą przetwarzać dane w USA lub innych państwach trzecich.

Szczegółowe informacje można uzyskać kontaktując się z nami.

6. Okres przechowywania danych

  • Dane transakcyjne i księgowe - 5 lat od końca roku podatkowego (obowiązek rachunkowy)
  • Dane konta klienta - do czasu usunięcia konta + 6 lat (roszczenia)
  • Dane dotyczące reklamacji - 2 lata od zakończenia procedury
  • Dane marketingowe (newsletter) - do wycofania zgody
  • Logi serwera i dane techniczne - 12 miesięcy
  • Dane związane z roszczeniami - do upływu terminu przedawnienia (maks. 6 lat)

Po upływie ww. okresów dane są anonimizowane lub bezpiecznie usuwane.

7. Prawa osób, których dane dotyczą

Masz prawo do:

  • dostępu do swoich danych (art. 15),
  • sprostowania (art. 16),
  • usunięcia („prawo do bycia zapomnianym”, art. 17),
  • ograniczenia przetwarzania (art. 18),
  • przenoszenia danych (art. 20),
  • sprzeciwu wobec przetwarzania opartego na art. 6 ust. 1 lit. f, w tym profilowania (art. 21),
  • niepodlegania decyzji opartej wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, która wywołuje skutki prawne (art. 22),
  • wycofania zgody w dowolnym momencie (art. 7 ust. 3).
  • Żądania realizujemy niezwłocznie, najpóźniej w terminie 1 miesiąca (art. 12 RODO).

    Masz także prawo złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00‑193 Warszawa) jeżeli uznasz, że przetwarzamy Twoje dane z naruszeniem prawa.

    8. Czy podanie danych jest obowiązkowe?

    Umowa sprzedaży – podanie danych oznaczonych jako obowiązkowe jest konieczne do realizacji zamówienia; brak danych uniemożliwi zawarcie umowy.

    Newsletter / marketing – dobrowolne; brak zgody nie wpływa na korzystanie ze Sklepu.

    9. Zautomatyzowane decyzje i profilowanie

    W ramach Sklepu stosujemy profilowanie marketingowe (np. rekomendacje produktów, personalizowane bannery). Nie wywołuje ono skutków prawnych ani znacząco nie wpływa na Twoje decyzje. Podstawą jest art. 6 ust. 1 lit. f (nasz uzasadniony interes). Masz prawo sprzeciwić się profilowaniu w dowolnym momencie.

    10. Bezpieczeństwo danych

    Stosujemy środki techniczne i organizacyjne zgodne z art. 32 RODO, m.in.:

    • certyfikat SSL/TLS (HTTPS),
    • szyfrowanie haseł,
    • ograniczenia dostępu paneli administracyjnych,
    • regularne kopie zapasowe w szyfrowanej lokalizacji w EOG,
    • polityka nadawania uprawnień „need‑to‑know”,
    • rejestr naruszeń i procedura zgłaszania incydentów do UODO w 72 h.

    11. Pliki Cookies i podobne technologie

    Cookies techniczne – niezbędne do działania Sklepu (sesja, koszyk, uwierzytelnienie).

    Cookies analityczne – Google Analytics 4 (IP maskowane).

    12. Zmiany Polityki Prywatności

    O planowanych zmianach informujemy co najmniej 30 dni wcześniej poprzez komunikat w Sklepie lub e‑mail (jeśli dotyczy użytkowników newslettera).

    Zmiany nie wpływają na przetwarzanie danych dokonane przed datą wejścia w życie nowej wersji.

    13. Kontakt

    W sprawach prywatności możesz skontaktować się z nami:

    e‑mail: sklep@homus.pl (preferowany),

    poczta: ul. Bruszewska 12, 03‑046 Warszawa (z dopiskiem „RODO”),

    tel.: +48 22 747 10 65 (pn.–pt. 9:00–16:00).


Sklep homus.pl

tel. 22 747 10 65
sklep@homus.pl
Biuro: ul. Bruszewska 12
Warszawa

Copyright © 2009-2019 YokaHome.pl